Pilot School of Kyiv Aeronautic Community

Русский Русский Болга́рский
 
Главная > Новости > Спорт > Адреналін, змагальний дух, мальовничі старти – я це ні на що не проміняю

Адреналін, змагальний дух, мальовничі старти – я це ні на що не проміняю

10 Фев 2016

pomanЗмагання з повітроплавання – це не тільки видовищне шоу, а й окремий вид спорту зі своїми турнірами й чемпіонатами. Професіоналізм тут вимірюється умінням правильно використовувати повітряні потоки та потрапляти маркером у мішень. У Романа Савчука це виходить найкраще. Тому він є майстром спорту зі спортивного повітроплавання, очолює рейтинг пілотів України і розповідає про своє небесне хобі.

«Спортивне повітроплавання мені подобається тим, що це завжди цікаво й динамічно. Моє захоплення дозволяє подорожувати світом, літати в різних країнах, здобувати спортивні нагороди. Порівняно з літаками, на яких я починав знайомство з небом, повітряні кулі не прив’язані до аеродромів, що дозволяє стартувати з будь-якої підходящої поляни. Крім того, аеростати значно дешевші, до них менше вимог, ніж до спортивних літаків. Серед переваг також і автоквест, і навігація, і орієнтування на місцевості. Спортивні польоти – це завжди яскраво і видовищно, особливо коли одночасно стартують сотні аеростатів. Такі події з року в рік приваблюють все більше шанувальників. Адреналін, змагальний дух, мальовничі старти – я це ні на що не проміняю.

Як і кожен спортсмен, я завжди ретельно готуюсь до змагань і налаштовуюсь на перемогу. Але успіх тут залежить від багатьох чинників. Наприклад, на Чемпіонаті Європи в Угорщині минулого року я мав значні технічні переваги під час перших чотирьох польотів. Спочатку був на десятому місці, далі на сьомому, на шостому… Потім змінились погодні умови, і мої технічні переваги стали моїми технічними недоліками для наступних польотів – скотився до тридцять сьомого місця. Але це нормальний результат, оскільки учасників було більше восьмидесяти.

У мене є друг, який пройшов теоретичну підготовку у школі пілотів, літає і під моїм керівництвом, і самостійно. Його дружина і дочка теж захоплюються повітроплаванням, тому на змагання вони зазвичай приїздять усією сім’єю. Це люди, які цікавляться активним туризмом, полюбляють спостерігати за різними країнами світу з висоти пташиного польоту, а не просто жити в готелі і гуляти вулицями. Крім того, організатори часто пропонують учасникам спеціальну програму: можна ознайомитися з визначними пам’ятками міста, пограти командами у волейбол або теніс.

У багатьох великих містах України люди успішно започатковують повітроплавний бізнес. Він не завжди суперприбутковий, але дозволяє отримувати щоразу нові емоції від можливості дарувати людям радість. Вартість аеростата не набагато перевищує вартість водного мотоцикла. Однак, повітряних куль в Україні набагато менше, ніж водних мотоциклів. Це пов’язано з необхідністю володіти повним комплектом техніки для здійснення польотів: мати сам аеростат, автомобіль, причеп. Тому все необхідне обладнання переважно мають лише спортсмени і ті, для кого повітроплавання – бізнес. За кордоном існує інша практика: там однією повітряною кулею може володіти кілька сімей. Це значно зменшує витрати і дозволяє користуватися сторонніми послугами супроводу, не задумуючись над купівлею позашляховика і так далі. Придбаний комплект експлуатують протягом довгих років, оскільки льотна придатність повітряної кулі коливається в межах 500-1000 годин. Літаючи в середньому по 30 годин на рік, можна володіти кулею близько 30 років. Таким чином, власники по черзі літають у себе вдома, а також подорожують до інших країн для участі у фієстах та фестивалях.

Повітроплавний спорт нерозривно пов’язаний з туризмом. Це абсолютно унікальні подорожі, це новий вимір, оскільки пересуваєшся не по землі, а в небесах. Я встиг побувати у небі Америки, Японії, Іспанії, Франції, Польщі, Литви та інших країн. Винятковим став хіба що чехословацький чемпіонат. Це був унікальний випадок: ми приїхали, цілий тиждень проходили по спа-салонах і термальних джерелах, оскільки погодні умови не дозволяли здійснити жодного польоту. Була надто низька хмарність і майже щодня ішов сніг. Погода часто вносить свої корективи у програму змагань, але навіть за відсутності польотів повітроплавці ніколи не сумують. Взяти хоча б наші відвідини провінції Шампань у Франції і детальне «ознайомлення» з тамтешнім фірмовим напоєм усіх повітроплавців.

Я завжди обираю ті країни, де відбуватимуться цікаві спортивні змагання. Цього року обов’язково поїду в Литву і на Чемпіонат світу в Японію. До речі, нещодавно розпочав кампанію зі збору коштів на нову повітряну кулю для участі збірної України у Чемпіонаті Світу в Японії. До неї може долучитись кожен. Також хотілось би в Люксембург і в Данію. Можливо, відвідаю Чемпіонат Росії, в рамках якого відбуватиметься Міжнародна зустріч повітроплавців. У 2004 році я став переможцем цієї зустрічі, двічі перемагав наш пілот Сергій Білорусов, а ще раз виграв Владислав Клименко. Загалом українці виграли 4 зустрічі з 20-ти.

Пілотом повітряної кулі може стати кожен охочий. Приведу яскравий приклад: один з найкращих українських пілотів Владислав Клименко колись працював барменом. Потім відкрив для себе повітроплавання і згодом повністю посвятив себе цій справі. Отож, ніколи не пізно віднаходити в собі та розвивати таланти. Початківець має здійснити хоча б один ознайомчий політ, аби приміряти на себе цю роль. Треба зрозуміти, чи подобається тобі літати, чи викликає це зацікавлення. Єдине, що може стати на заваді – це страх висоти, але у кошику повітряної кулі він зовсім інакше переноситься і практично повністю нівелюється.»

Ірина Батащук, прес-секретар КВО


  

О нас

ООО «Киевское воздухоплавательное общество» предлагает Вам испытать неземное чувство свободного полета в корзине воздушного шара.
Мы познакомим Вас ближе с воздухоплаванием и его историей.  Вы узнаете, где и как можно полетать на воздушном шаре или пройти курс обучения в школе пилотов.